Black Ops 6 får en ny uppdatering som fixar black screen-buggen, löser problem med aviseringar för Diamond- och Mastery-badges, och mer.
Spelare stötte på en frustrerande bugg i början av multiplayer- och Zombies-matcher där skärmen blev helt svart. Även om det fanns några enkla lösningar för att komma runt problemet, har Treyarch nu permanent åtgärdat buggen.
Dessutom hindrade en annan bugg spelare från att slutföra sina Mastery-camo-utmaningar genom att felaktigt visa hur många Diamond-camos som var upplåsta. Den här uppdateringen rättar till felet så att spelare återigen kan slutföra sina utmaningar utan problem.
Låt oss gå igenom alla andra förbättringar som ingår i uppdateringen.
Black Ops 6 Patch Notes för uppdateringen den 1 november
GLOBAL
Stabilitet
- Åtgärdade ett problem där vissa spelare kunde få en svart skärm när de laddade in i en offentlig eller privat match i både Multiplayer och Zombies.
Inställningar
- Löste ett problem vid val av DLSS eller DLAA i uppskalningsalternativen.
UI
- Åtgärdade ett problem med upplåsningsaviseringen för Diamond Mastery-badges.
MULTIPLAYER
Kartor
- Tog bort Lowtown från kartpoolen för Infected.
Lägen
- Lade till Infected i valbara lägen för privata matcher.
- Löste ett problem i Free-For-All där poängen baserades på totalpoäng istället för antal elimineringspoäng.
- Åtgärdade ett problem i Search and Destroy där spelare kunde glida för långt vid desarmering eller plantering av bomben.
Vapen
- Löste ett problem med Slug-fästet på hagelgevär som orsakade felaktig skada.
- Detta är en buggfix men innebär även en nerf för fästet.
Framsteg
- Åtgärdade ett problem där utmaningar som krävde Dive Kills inte belönades korrekt.
Stabilitet
- Åtgärdade ett stabilitetsproblem vid användning av UAV.
- Löste ett stabilitetsproblem i Infected vid medaljutdelning.
- Åtgärdade ett stabilitetsproblem vid användning av Vigilance-perken.
ZOMBIES
Gameplay
- Stängde en exploit som gjorde det möjligt för spelare att återaktivera tidsbestämda GobbleGums.
Fiender
- Special- och elitfiender som dödas av scorestreaks kommer inte längre att släppa föremål.
Terminus
- Stängde en exploit där spelare kunde blockera zombievägar med Tactical Raft.
Liberty Falls
- Åtgärdade ett problem som hindrade scorestreaks från att användas efter att huvuduppdraget slutförts.
- Löste ett problem där spelaren blev kvar i åskådarläge vid död efter slutfört huvuduppdrag.
Stabilitet
- Åtgärdade ett stabilitetsproblem vid byte av field upgrades.
- Lade till olika serverbaserade stabilitetsfixar.
UI
- Justerade UI-gränsen för ronder från 256 till 999.