GLOBAL
Ljud
- Förbättrat hörlursläge har återaktiverats i ljudinställningarna på alla plattformar.
KAMPANJ
- Uppdaterade Safehouse-belöningar för att ange korrekt kompatibilitet för spel/läge.
- Åtgärdade flera problem som orsakade extremt positiva eller negativa valuta-värden. Spelare som stötte på detta problem kommer att få ett fast belopp på 5 000 för att kunna fortsätta uppgraderingar och belöningar medan vi undersöker detta problem.
- Åtgärdade en mängd krascher i kampanjen.
- Fixade ett problem som orsakade att autosparningar i början av Most Wanted förstörde spardata.
- Löste ett problem där vatten flimrade på vissa avstånd.
Måndag, 4 november 2024 – kl 10:00 PT
GLOBAL
Stabilitet
- Förbättrad stabilitet vid interaktion med meddelandet för Dagens meddelande.
- Förbättrad stabilitet vid sändning av röstkommunikationer.
Progression
- Slutförandevisning visas nu korrekt när man avslutar Prestige-utmaningar i både flerspelarläget och Zombies.
Operatörer
- Åtgärdade ett problem där Bailey inte höll i den avsedda pistolen i operatörsvalmenyn.
FLERSPELARLÄGE
Kartor
- Nuketown: Nuketown är nu tillgänglig i privata matcher.
Lägen
- Åtgärdade ett problem där spelare placerades direkt i spelet vid inbjudan istället för att titta innan de valde utrustning. Vi såg oss också i Killcam innan vi valde Loadout!
- Förbättrad stabilitet i spelet Infected.
Spawns
- Allmän justering av spawn-logik på flera kartor för bättre placering. Spawn-justeringar kommer att vara en pågående process där vi samlar data, granskar gameplay och gör justeringar i realtid. Vårt främsta mål är att alltid erbjuda den säkraste spawn-punkten över alla kartor och spellägen.
Loadouts
- Åtgärdade ett problem där spelare automatiskt utrustade sitt tidigare använda Loadout när de anslöt till pågående matcher.
- Åtgärdade ett problem där spelare dog vid start-spawn när de valde sitt Loadout.
Vapen
Vi har sett diskussionerna om balansen mellan ASSAULT och SMG’s, och gör nu några tidiga, generella justeringar för att anpassa deras effektiva räckvidder. För automatgevär justerar vi minsta skaderäckvidd och minskar effekten av huvudskott på nära håll. SMG’s får ökad skaderäckvidd för att förbättra deras effektivitet på medellångt avstånd.
Hagelgevär
Förra veckan fixade vi ett problem med slug-ammunition för hagelgevär, men vi arbetar fortfarande på ytterligare ett problem som gör att denna tillbehörsdel presterar bättre vid höftskjutning än tänkt. Slugs är avsedda att erbjuda en alternativ spelstil för hagelgevär som byter närstridseffektivitet mot bättre räckvidd och precision. Vi tar bort möjligheten för Slugs att döda med ett skott mot kroppen för tillfället och kommer att återbesöka justeringen av denna tillbehörsdel i en kommande uppdatering.
- Marine SP: Maximal skada med slug minskad från 106 till 92.
- ASG-89: Maximal skada med slug minskad från 106 till 92.
Perks
- Recon Combat Specialty: Minskat tiden som fiender markeras efter respawn från 2 sekunder till 1,5 sekunder. En ytterligare minskning kommer före säsong 01. Löste ett problem där spelare kunde aktivera Recon Combat Specialty genom att byta Loadout.
- Dispatcher: Ökad poängkostnad för UAV från 500 till 550. Ökad poängkostnad för Counter UAV från 550 till 600.
Vi fortsätter att övervaka data och feedback för Perks och Combat Specialties i Multiplayer inför säsong 1. För närvarande är Enforcer den mest populära Combat Specialty med Recon på andra plats. Er feedback är en viktig del av hur vi hanterar finjusteringar av spelet. Vi gör vissa justeringar idag medan vi ser på en helhetssyn för våra Perks och Combat Specialties framöver.
Utrustning
- Flashbang: Minskad skärmeffektens varaktighet för Flashbang Tactical med 20 %.
Scorestreaks
- Ökad hälsa för UAV och Counter UAV (raketer för att förstöra dem är oförändrade).
- Ökad initial explosionsradie för Napalm Strike.
- Minskad startfördröjning för LDBR.
- Ökad inflygningshastighet för Strategic Bomber.
- Minskad poängkostnad för Interceptors från 1250 till 1150.
Rörelseuppdateringar
- Justerade återhämtningscooldowns vid ställningsbyten för att minska effektiviteten av upprepad rörelse mellan liggande och stående (nog med “snaking”).
XP-intjäningshastigheter
- Justerade XP-intjäningshastigheter för spelare och vapen för att säkerställa att spelare belönas för sin prestation i matcherna oavsett läge. Dessa ändringar inkluderar:
- Ökad vapen-XP-intjäning för de flesta lägen.
- Ökad spelar-XP-intjäning för följande lägen:
- Team Deathmatch
- Control
- Search & Destroy
- Gunfight
- Liten minskning av spelar-XP och vapen-XP i Face Off-lägen.
Utmaningar
- Åtgärdade ett problem där spelare kunde slutföra Nuke-utmaningen även när de dog.
UI
- Rätt Perks visas nu när man tittar på den utvalda spelaren under Best Play.
Notering: Följande fixar blev live kl. 10:00 PT i morse men missades i vår ursprungliga Patch Notes:
- Vid aktivering av HARP Scorestreak visas nu rätt riktning på fiender på minikartan.
- “Ta bort”-kortkommando i Gunsmith tar nu bort kosmetika korrekt.
- Fixat ett problem där felaktiga spelar-nivåer visades under Killcam, Best Play och Scoreboard.
- Vapen-Level Up-belöningskort i After Action Report visar nu korrekt XP-belöningsinformation.
Kända problem
Gunsmith
- Vi undersöker ett problem där alla utrustade Optic-tillbehör tas bort när man går in i Gunsmith i huvudmenyerna. Spelare märker inte detta problem om de går in i Gunsmith under en match.
- Spelare kan utrusta Optic-tillbehör, men måste utrusta dem igen varje gång de går in i Gunsmith i huvudmenyerna för att justera tillbehör eller anpassningar. Om ett Optic-tillbehör är låst och utrustat via en Blueprint måste spelarna tillämpa Blueprint igen för att få Optic-tillbehöret.
ZOMBIES
UI
- GobbleGum-namn uppdateras nu korrekt vid växling mellan nivåflikar.
Notering: Följande fixar blev live kl. 10:00 PT i morse men missades i vår ursprungliga Patch Notes.
Fordon
- Stängde en exploit som tillät att flytta den taktiska flotten medan spelaren befinner sig i den.
Stabilitet
- Lade till olika stabilitetsfixar.