Black Ops 6 har gjort ytterligare en nedjustering av Recon Combat Specialty och åtgärdat ett problem som hindrade spelare från att få rätt mängd XP i den senaste uppdateringen.
Som en del av uppdateringen den 4 november lyssnade Treyarch på feedback från communityn och nerfade Recon Combat Specialty. Denna förmåga ger några sekunders “väggkoll” (wallhacks) efter att man spawnat, så uppdateringen minskade varaktigheten från två sekunder till 1,5 sekunder.
Det nerfet räckte dock inte, eftersom det fortfarande inte fanns något sätt att motverka den irriterande förmågan. Än finns ingen effektiv motåtgärd, men den senaste uppdateringen minskar åtminstone varaktigheten ytterligare, från 1,5 till en sekund. Det återstår att se om denna uppdatering äntligen kommer att balansera förmågan.
Samtidigt har spelare uttryckt oro över att det tar för lång tid att levla upp sina vapen. Dubbel XP hjälpte till att snabba upp processen, men efter eventet kvarstod frustrationen. Utvecklingsteamet svarade genom att justera XP-intjäningen från specifika spellägen i denna uppdatering.
Black Ops 6 uppdatering patch noteringar 8 november
Kartor
Lowtown
Åtgärdade ett problem där spelare kunde ta sig utanför det avsedda spelområdet på Lowtown.
Utvalda Spellistor
Stakeout 24/7
10v10 Moshpit
Kartor: Red Card, Rewind, Vault, Vorkuta, Lowtown, Derelict, Skyline, Scud, Nuketown
Lägen: TDM, Domination, Kill Confirmed, Hardpoint
Dessa utvalda spellistor är planerade att gå live kl. 10:00 PT, vilket är efter publiceringen av dessa anteckningar.
Perks
Recon Combat Specialty
Minskade ytterligare tiden som fiender är markerade efter respawn från 1,5 till 1 sekund.
Vi kommer fortsätta övervaka data och feedback på Combat Specialties efter lanseringen.
XP-intjäning
Åtgärdade ett problem där matchbonus skalerades felaktigt över olika spellägen.
Åtgärdade ett problem där matchbonus inte konsekvent gavs i Search and Destroy.
Utmaningar
Tog bort den dagliga utmaningen “Få 50 elimineringar med vapen utan tillbehör”.
Stabilitet
Lade till diverse stabilitetsförbättringar.
ZOMBIES
Vapen
Åtgärdade ett problem där vapen med standard-sikte visade en extra fästpunkt när de visades i spelet.
Gunsmith
Åtgärdade ett problem där spelarens multiplayer-laddning var närvarande vid förhandsvisning av deras Zombies-laddning.
Field Upgrades
Stängde en exploatering som tillät vissa Field Upgrade-förstärkningseffekter att kvarstå längre än avsedd tid.
Fordon
Stängde en exploatering som tillät spelare att skjuta upp Tactical Rafts i luften på Terminus.
Stabilitet
Lade till diverse stabilitetsförbättringar.