Black Ops 6 får ännu mer innehåll med uppdateringen för Säsong 1 Reloaded, som introducerar nya vapen, Perks och CODMAS-evenemanget.

Säsong 1 är i full gång med ett nytt Battle Pass och nya vapen att låsa upp. Som vanligt kan spelarna se fram emot en stor uppdatering innan Säsong 2 drar igång. Här är allt vi vet om uppdateringen i mitten av säsongen, inklusive de nya vapnen, kartorna och det kommande händelseevenemanget med jultema.

Camos

  • CDL-, Ranked Play- och Incitament-Camos kan nu utrustas på vilket vapen som helst, oavsett om alla 9 militära camos har låsts upp för det vapnet i ett spelläge eller inte.

Inställningar

  • Handkontroller
    • Styrspakens känslighet
      • Systemet för styrspakens känslighetsreglage har ändrats från en skala på 1-20 till en skala på 0,10-4,00. Detta ger spelarna mer precision i sina känslighetsinställningar och bättre insikt i hur ändringarna påverkar spelet. Tidigare inställda känslighetsvärden kommer att bevaras.

Multiplayer

Kartor

  • Nya
    • Hacienda (6v6)
    • Racket (2v2, 6v6)
    • Nuketown Holiday (6v6)
  • Justeringar
    • Lowtown
      • Åtgärdade ett problem där spelare kunde ta sig utanför den avsedda spelzonen.
    • Protocol
      • Justerade platsen för A-bomben i Search & Destroy.

Spellägen

  • Justeringar
    • Hardpoint
      • Löste ett problem där zonmarkeringarna ibland kunde försvinna när en hardpoint-zon tävlades om.
    • CDL-lägen (CDL Hardpoint, CDL Search and Destroy, CDL Control)
      • Dynamiska kartelement är nu inaktiverade som standard i CDL-lägen.
        • Hemliga passager (t.ex. Skyline bokhylla, Hacienda panic room) kommer att vara öppna som standard.

Vapen

Vi kommer att släppa en omfattande balansuppdatering för vapen strax efter lanseringen av Säsong 1 Reloaded. Uppdateringen adresserar några av de vanligaste feedbackpunkterna från communityn. Här är några av de större ändringarna, med mer detaljerade anteckningar som kommer senare:

  • Förbättringar av huvudskottsskada på helautomatiska vapen.
  • Fullständigt borttagande av siktens rörelse (idle sway) vid början av ADS på snipers.
  • Minskningar av visuell rekyl, rörelse och svaj.

Gunsmith

  • Åtgärdade ett problem som visade felaktiga värden för rörelsehastighet på vissa vapen i detaljerade vapendata.

Theater-läge

  • Åtgärdade ett problem där HUD-effekter från en tidigare observerad spelare visades när man använde Free Cam i Theater.
  • Åtgärdade ett problem där Hellstorm-introt inte visades i Theater.
  • Åtgärdade ett problem där Free Cam zoomade in och ut om den senast observerade spelaren använde ADS.
  • Åtgärdade ett problem där rökeffekterna från rökgranater inte visades korrekt i Theater.
  • Åtgärdade ett problem där en svart skärm visades vid visning av en fil i Theater.
  • Åtgärdade en krasch som kunde uppstå när man försökte öppna en Theater-fil samtidigt som en annan redan var öppen.
  • Justerade Free Cam-rörelsebindningarna för upp/ner på handkontroller till L1/R1.

Perks

  • Bonusen för Recon Combat Specialty med HUD-indikator vid kanten visas nu endast när en fiende använder ADS.
  • Förbättrad Auto-Ping från Tracker i Free For All-lägen.

Utrustning

  • Åtgärdade ett problem där assist för flash- och stungranater kunde tilldelas när man träffade lagkamrater i lägen med aktiverad vänlig eld.

Scorestreaks

  • Åtgärdade problem där statiska överlägg från olika Scorestreaks kunde ligga kvar i Winner’s Circle.
  • Sentry Turret kommer nu att sikta på fiender i Last Stand.
  • Löste ett problem där spelare som sköt med ett vapen utan ljuddämpare och hade Ghost-perken utrustad kunde upptäckas av en fiendes Scout Pulse.
  • Åtgärdade ett problem där Archangel Launcher och Hand Cannon stuvades undan vid höga mantlingar.
  • Löste ett problem där spelare inte kunde använda en andra Archangel Launcher under samma liv när de fått den via poäng och en Care Package.

Lobby Vote

  • Fixade ett problem med röstningsalternativet Classified, som ofta valde samma karta/kartor i vissa spellistor. Nu kommer Classified-alternativet att slumpmässigt välja en karta (eller ett läge) som inte visas bland de två synliga röstningsalternativen i lobbyn.

Användargränssnitt (UI)

Socialt

  • Åtgärdade ett problem där vänner inte visades som online efter att konsolen återupptogs från viloläge.
  • Fixade ett problem där offline-spelare kunde visas som “Online Friends” i Social.

Utmaningar

  • Calling Card-utmaningar
    • Fixade ett problem som hindrade framsteg i utmaningen “Merciless Killer” om något av de 10 nödvändiga dödandet gjordes med ett Scorestreak-vapen (Archangel Launcher eller Hand Cannon).
  • Dagliga utmaningar
    • Mängden framsteg som krävs för att slutföra olika dagliga multiplayer-utmaningar har minskats.
  • Camo-utmaningar
    • Launcher Gold och Dark Spine Camo-utmaningar ger nu även framsteg när man förstör fiendeutrustning och fältuppgraderingar i en match, utöver att förstöra fiendens Scorestreaks.
    • Fixade ett problem där det sista dödandet i en match inte konsekvent räknades mot Camo-utmaningar.

Ranked Play

Nytt

  • Uppdaterade restriktioner
    Följande objekt är nu begränsade i Ranked Play för att matcha de senaste CDL-proffsens GAs:

    • Assault Rifles:
      • Krig
      • Model L
      • XM4
    • SMGs:
      • Saug
    • Snipers:
      • Alla snipers (alla lägen)
    • Tillbehör:
      • Alla magasin-tillbehör för Assault Rifles och SMGs
    • Utrustning:
      • Rökgranater (alla lägen)
    • Spelare som har dessa objekt utrustade i sina Ranked Play-loadouts måste manuellt byta ut dem mot tillåtna objekt och tillbehör. Om spelare väljer en loadout med begränsat innehåll kommer dessa objekt automatiskt att tas bort när spelaren spawns in i spelet.
  • Hacienda
    • Med återkomsten av den konkurrenskraftiga kartan Hacienda i Säsong 01 Reloaded, kommer kartan att läggas till i Ranked Play-kartpoolen för alla tre Ranked-lägen innan den officiellt läggs till i CDL:s kartpool senare i december:
      • Hacienda Hardpoint
      • Hacienda Control
      • Hacienda Search & Destroy
    • Rewind Control kommer att tas bort med tillägget av Hacienda Control.
  • Ranked Play-buggfixar
    • Fixade ett problem som hindrade korrekt tillämpning av SR Loss Forgiveness efter spelarens första förlust för dagen.
  • CDL Spellägesuppdatering (CDL Hardpoint, CDL Search & Destroy, CDL Control)
    • Dynamiska kartelement är nu inaktiverade som standard i CDL-spellägen.
      • Hemliga passager (t.ex. Skyline bokhylla och Hacienda panic room) kommer att vara öppna som standard.

Nya vapen

  • Maelstrom-shotgun
  • AMR Mod 4-sniper
  • Cleaver-närstridsvapen

De tre nya vapnen som kommer i Black Ops 6:s uppdatering mitt i säsongen låses upp genom in-game-händelser, men vi vet ännu inte exakt vad dessa kommer att innebära.

Maelstrom är ett helautomatiskt hagelgevär som är tänkt att dominera på nära håll men faller kort på längre avstånd. Trots att det har låg skada per skott, bör den höga eldhastigheten mer än kompensera för det.

Barrett .50 Cal-sniper återvänder också, nu under namnet AMR Mod 4, och lovar en “en-skott-död till torso, armar, händer och övre ben.” Även om det är semi-automatiskt, har det en långsam eldhastighet och mycket hög rekyl, men är tänkt att dominera inom 100 meter.

Slutligen, Cleaver kommer troligtvis inte att påverka spelets meta men kommer att vara ett ytterligare alternativ för din dedikerade närstridsplats.

Nya kartor

  • Hacienda (6v6)
  • Racket (2v2, 6v6)
  • Nuketown Holiday (6v6)

Black Ops 4:s Hacienda får en remaster i Säsong 1 Reloaded, vilket tar spelarna tillbaka till vinodlingskartan som senast sågs i 2018 års version. Racket är den senaste Strike-kartan, där spelare kämpar i ett underjordiskt bankvalv.

Nuketown får också en festlig översyn för semestern, med snö på marken, snögubbar, julbelysning och mer. Utvecklarna har också sagt att de kommer att “lägga till något litet på den ursprungliga Nuketown-kartan med denna uppdatering… och kanske till och med på Warhead Strike-kartan också.”

Perk & Wildcard

  • Shrapnel Radar Perk
  • High Roller Wildcard

Shrapnel Radar Perk tillhör Recon-typen och markerar alla fiender som träffas av dina taktiska, dödliga och fältuppgraderingar på din minimap.

High Roller Wildcard, som också kommer i Black Ops 6 Säsong 1 Reloaded, låter dig utrusta en fjärde Scorestreak som du kan tjäna under en match.

CODMAS-evenemanget återvänder

Här är de tidsbegränsade spel-lägena som ingår i uppdateringen mitt i säsongen:

  • Ran-Snack: (Plocka upp kakor från den roterande lådan, fallna Operators och genom att bryta in i fiendens kaklåda och ta varorna tillbaka till din egen. Som en hyllning till givandets säsong får din Operator också buffs för att deponerade kakor, inklusive en hastighetsökning, snabbare omladdning och snabbare hälsoregeneration. Det första laget att nå poänggränsen eller ha bästa poäng när tidsgränsen går ut vinner.)
  • Infectious: (Även de odöda kommer i julstämning när zombies och fallna Operators klär sig i festkläder i denna festliga version av det populära Infected-läget.)

I båda spel-lägena kommer snö att samlas runt kartan som spelare kan plocka upp och kasta på fiender för en one-shot eliminering.

0 0 votes
Article Rating
Previous articleBlack Ops 6 Zombies Säsong 1 Reloaded: Citadelle des Morts-karta, Wonder Weapons och Jingle Hells
Next articleCoD-läcka avslöjar att en älskad Black Ops-karta kommer tillbaka inom en snar framtid
enCyde avatar
Stubborn and slightly annoyed nerd. I'm a Dad above all else. All articles and posts are made as a private person.
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Most Voted
Newest Oldest
Inline Feedbacks
View all comments