Call of Duty: Future Warfare (internt kallat NX1) var ett inställt Call of Duty-spel som arbetades på mellan 2011 och 2012 av Neversoft, med ett planerat släpp runt 2013.

Historia

Efter att Vince Zampella och Jason West, samt hälften av personalen på Infinity Ward, lämnade företaget började Neversoft arbeta på NX1, och använde Call of Duty: Modern Warfare 2-motorn som grund för spelet.

Kampanj

Kampanjen utspelade sig 30 till 50 år in i framtiden, med åtminstone ett uppdrag, “Moonbase Assault”, som ägde rum på månen med låg gravitationsspel. Namnen på sju andra uppdrag är kända, men deras innehåll är fortfarande okänt: “Border”, “Visiting Hours”, “Into The Fire”, “Winter Anvil”, “Descent”, “Hit Hard At Home”, “Moonbase Assault”, “Operation Deadbolt”.

Multiplayer

Multiplayer-läget innehöll ett eskortläge samt den första versionen av Clan Wars, kallad “The Emergent War” vid den tiden. Låggravitationstrid arbetades också på innan det togs bort, och karaktärernas dräkter skulle ha ändrats beroende på vilka Perks som användes. Eskortläget innehöll en UGV utrustad med ett Trophy System som behövde eskorteras genom flera kontrollpunkter.

Många testkartor utvecklades, även om cirka fyra kartor var färdiga vid tidpunkten för avbokningen. Två kartor är kända, “Sandstorm” och “Galleria”, båda tillgängliga för eskortläget.

Du behöver ett moddat Xbox så du kommer åt att lägga in filer på hårddisken.

https://drive.google.com/file/d/1lbwqbfcG0mZu6bHB3ffWmDXgeH_TFdX9/view?usp=drivesdk

Lade till länken naken så ni ser att den är legit.

 

5 1 vote
Article Rating
Previous articleNytta med en skvätt nöje
Next articleOmni-movement? – Trickshooters hold my beer
enCyde avatar
Stubborn and slightly annoyed nerd. I'm a Dad above all else. All articles and posts are made as a private person.
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Most Voted
Newest Oldest
Inline Feedbacks
View all comments